20211126 201710 MiddelAfgelopen vrijdagavond speelde het tweede team uit tegen MSK 1 (Muiderberg). In het clublokaal ‘De Rijver’ zaten we in een mooie ruime zaal. Jop moest helaas verstek laten gaan, maar Gerie (met auto) was een uitstekende vervanger. Ook nu was ons team op papier beduidend sterker dan de tegenstander. Het verschil was ongeveer 200 ratingpunten. Er waren vlotte overwinningen van Wim, Gerie en Rinus. Nadat ook Hans aan het eerst bord mat mocht zetten stonden we op 4 punten. Leon had groot voordeel met een dame tegen toren, paard en pion, maar Harmen had een kwaliteit minder en Alexander stond in diepere zin verloren. De stelling van Douwe-Jan was onduidelijk. Maar… er tekende zich een wonder af. Harmen kreeg onverwachts een remiseaanbod. De tegenstander zag het niet meer zitten maar zat ook in tijdnood. Intussen won Leon zonder problemen. Alexander kreeg ook een remiseaanbod op het moment dat zijn tegenstander een kwaliteit kon winnen (niet gezien). Als laatste won Douwe-Jan intussen de ene pion na de andere zodat ook zijn tegenstandster uiteindelijk moest opgeven. Door deze mooie uitslag van 1-7 blijven we fier aan kop in de 2e klasse A. Voorlopig zou de volgende thuiswedstrijd tegen Amsterdam-West 5 op 22 december nog wel doorgaan, mits de huidige maatregelen niet verlengd worden.