• 2eTeam - Samenstelling

André de Roo
Gerie Opgenhaffen

Door: Wim Postema

IMG 9574 167x250We begonnen afgelopen woensdag aan deze uitwedstrijd met 1 - 1. Hans Radder en Jacob Strikwerda hadden vooruitgespeeld en beide partijen eindigden in remise. Aan bord 1 speelde André de Roo een knappe remise tegen Sjoerd Roebers (2234). Eelco Niks won eerst een pion, kreeg een geweldige aanval en besliste daarmee de partij. Gerie Opgenhaffen speelde zijn beproefde opzet met succes. In een hopeloze stelling gaf zijn tegenstander op. Wim Postema ging langs afgronden, maar toen zijn tegenstander een volkomen misplaatst torenoffer bracht, was het punt snel binnen. Vincent Visser speelde een fraaie aanvalspartij won eerst een pion en daarna de partij. Douwe-Jan kreeg een koningsaanval over zich heen en moest helaas het onderspit delven. Eindstand 2½ - 5½. Met 6 wedstrijdpunten zijn we zo goed als veilig.