Het SGA-cup-avontuur van De Raadsheer heeft dit jaar helaas maar 1 wedstrijd geduurd. Nadat we in de eerste ronde waren vrijgeloot, troffen we in de tweede ronde mede-promotieklasser Laurierboom-Gambiet. In de externe had Raadsheer 1 twee weken geleden nog gewonnen van ditzelfde team, maar dit keer was Laurierboom met 2½-1½ te sterk. Simon Groot scoorde een vol punt en Ramon een halfje, maar dat was niet voldoende om de nederlagen van Stephan en Vincent te compenseren.

In de interne was het intussen met 23 man weer gezellig druk. Hieronder ook weer 2 nieuwe gezichten: Jan en Julian. Beide verloren helaas, maar hier ging een zware strijd aan vooraf. De verrassing van de avond was de winst van Roel de Jong op Hans Radder. De koploper van groep 3 won van de groep-1-speler en stijgt naar de achtste plaats in de ranglijst, terwijl Hans die een paar rondes geleden de ranglijst nog aanvoerde, zakte naar plaats 7. De nummer 2, Peter Voets, verloor ook, van Harmen van der Ploeg, waardoor Ramon verder kon uitlopen. Peter blijft natuurlijk wel koploper in groep 2 met een ruime voorsprong op de achtervolgers waarvan Rob, Arnold en Douwe Jan de eersten zijn.