De indeling was Raadsheer 1 niet gunstig gezind. In de eerste ronde moest ons vlaggenschip het als kersverse promovendus direct opnemen tegen een van de sterkste teams uit de promotieklasse. Met name aan de hogere borden was het verschil aanzienlijk, aan de lagere borden lagen de ratings ongeveer gelijk. De avond begon nochtans goed, want Vincent won al snel een stuk en niet veel later de partij. Helaas kon er niet lang van de voorsprong worden genoten, want Mustapha verloor al snel daarna in een eindspel met ongelijke lopers. Daarna bleef het lang spannend, want pas na 11 uur vielen de volgende beslissingen. Maar toen ging het ook snel, want kort na elkaar verloren Ramon, Stephan en Jacob hun partijen, slechts onderbroken door een half puntje van Olaf. Nu de nederlaag een feit was, gaf Simon de stand nog een iets dragelijker aanzien door te winnen. Helaas zag tenslotte last-minute-invaller Hans een zware strijd tegen een kwaliteit meer niet beloond. De 2½-5½ nederlaag was uiteindelijk op papier best fors, maar in de praktijk bleef het lang spannend. En dit was ook niet de wedstrijd waar de punten werden verwacht; er komen nog zat wedstrijden om die punten wel te scoren.

Ondertussen in de interne

De interne competitie was met 25 man bijzonder goed bezocht. Omdat de meeste mensen uit de bovenste regionen meespeelden in het eerste team verandert er aan de kop niet zo gek veel. Alleen Cilia valt weg uit de top, want zij liet haar dame vangen door Ton. Zij zakt hierdoor van de tweede naar de zesde plaats, terwijl Ton stijgt van 6 naar 4. Koploper blijft Hans Radder voor Mustapha en Olaf. De stand in groep 2 is wel gewijzigd, want hier greep Peter Voets de leiding door van Arnold te winnen. Ook Douwe-Jan boekte een knappe overwinning op Wim en staat 2e in deze groep. Ondanks haar nederlaag blijft Cilia wel aan de leiding in groep 3.

Volgende week is de eerste ronde van de Raadsheercup, ons knockout-toernooi met tijdshandicap voor de sterkere spelers. Hierdoor is van alles mogelijk, dus kom allemaal!