De gewone zomercompetitie gaat niet door, de start van komend seizoen is op dit moment ook met de recente versoepelingen nog alles behalve duidelijk. Op dit moment mag er niet geschaakt worden op de manier waarop wij dat gewend zijn.

Over hoe dit per 1 september zal zijn, valt echt niets concreets te melden, er rest ons dus slechts één ding dat is afwachten hoe de ontwikkelingen de komende weken zullen zijn. Het bestuur zal zich er uiteraard op voorbereiden om eind augustus/begin september de ALV plaats te kunnen laten vinden en daarna te kunnen starten met schaken. Maar nogmaals niets is zeker op dit moment.

Ondertussen staan we zeker niet helemaal stil en schaken wij, zoals in ons clubblad al uitvoerig besproken, met een aardige club op woensdagavond online onder de toepasselijke naam De Ontheemde Raadsheer.

Daar ook onze zomercompetitie niet doorgaat heeft het actieve team achter De Ontheemde Raadsheer toch een zomercompetitie-achtig programma ontwikkeld voor de komende 7 woensdagavonden en wel:

Iedere woensdagavond zal er tussen 20.15 uur en 22.15 uur een toernooi verspeeld worden met als indelingssysteem Arena. Dit zonder de dubbele punten voor reeksen van drie overwinningen of meer en zonder bezerk-knop. (De knop waarmee je jouw eigen bedenktijd kunt halveren, in ruil voor een bonuspunt bij remise of winst)

Dit is dus eigenlijk redelijk conform zoals wij dit al weken doen. Nieuw is dat wij de punten van de 7 woensdagavonden bij elkaar op gaan tellen voor een algemeen klassement en dat wij een vast speeltempo aan gaan houden van 3 minuten + 2 seconden increment. Wanneer je niet altijd kunt spelen blijft er natuurlijk de eeuwige roem van de avond-overwinning en last but not least gewoon leuk twee uurtjes vluggeren.

Als je nog geen lid bent van de Ontheemde Raadsheer een mooi moment om het gauw nog te worden. Het is niet moeilijk alles staat stap voor stap beschreven in het clubblad.

Hopelijk tot woensdag online. Over de ontwikkelingen richting komend seizoen zullen jullie de komende weken regelmatig geïnformeerd worden door het bestuur.