Raadsheer 5 speelt in het seizoen 2019-2020 in Viertallen A.

Uitslagen en standen op de site van de SGA

• Teamleden
  • Wachter 2 - Raadsheer 5 3-1
  • Raadsheer 5 - WSC 1 2-2

Felix Claushuis

Sietze Faber

Leon Haverkamp

Gerard van der Linden

Marie Oudemans

Erwin Wielink

Teamleider: Sietze Faber

2019 10 14 Wachter 2 Raadsheer 5 cut 80

Met een geheel nieuw en jong viertal ging Raadsheer 5 op bezoek bij Wachter 2 maar slaagde er niet hun eerste wedstrijd te winnen.

Marie O antwoordde aan bord 4 op d4 zeer verrassend met e5 hetgeen bekend staat als het Englund (Charlick) gambiet. Slaan met exd4 is de beste voortzetting maar haar tegenstander nam het gambiet niet aan en speelde c4. In zet 7 verloor zij een pion door in plaats van dxe5 Pe4 te spelen. Wit kwam toen met Pxe4 duidelijk beter te staan. Door niet op e6 terug te slaan in de 10e zet ging een tweede pion verloren. Geleidelijk kwam zij er steeds beroerder voor te staan en kon na 32 zetten strijd niet anders dan opgeven.

Ook Felix op bord 3 kwam na verloop van tijd slechter te staan en gaf zich tenslotte gewonnen in onderstaande stelling en terecht bleek bij analyse achteraf. 2-0 dus.

2019 10 14 Vas Visser Claushaus Eindstelling

Leon zag er op bord 1 van begin af aan goed uit en bracht zijn opponent steeds verder in net nauw. Een aanval met een pion op een gepend stuk leverde stukwinst op en een eindspel loper met pionnen tegen pionnen resulteerde in de eerste winst en bracht de tussenstand op 2-1.

Alle ogen waren nu gericht op Sietse die met winst er nog een gelijkspel uit kon slepen. Na veel dreigingen over en weer trok hij in een zeer boeiende partij uiteindelijk aan het kortste eind.

De wachters van De Nederlandsche Bank bleken vanavond een onneembare horde te zijn en konden na 3-1 winst 2 punten in de kluis opbergen.

2019 10 14 Wachter 2 Raadsheer 5 Individueel 90

Stand en Uitslagen SGA Viertallen A

Raadsheer 5 WSC 1 Individueel

Het viertal Raadsheer 5 speelt thuis gelijk tegen een op papier beter WSC 1.

Stand en Uitslagen