Dat Ramon voor de 15e keer clubkampioen ging worden was al duidelijk, maar in de andere twee groepen viel de beslissing pas op de laatste speelavond gisteren.

In groep 2 waren nog twee kanshebbers: Jack en Peter N. Maar van een echte strijd bleek geen sprake, want Peter N. was niet aanwezig. Dat betekende dat Jack aan een halfje genoeg had om er zeker van te zijn dat zijn minimale voorsprong niet door een Keizer-herwaardering zou verdwijnen. Dat halfje kwam er dan ook al snel in zijn partij tegen Olaf. De derde plaats in deze groep werd op de valreep gegrepen door Menno, die dankzij een overwinning op Peter V. over Jaap (remise) heen sprong.

In groep 3 waren zelfs nog 3 kanshebbers. Hiervan schakelde Frans zichzelf uit door niet te spelen. De andere twee kanshebbers, Gerben en Victor, speelden tegen elkaar en maakten er een spannende pot van. Victor kwam iets beter uit de opening en won zelfs een pion. Daarna kreeg Gerben echter het initiatief en won uiteindelijk de pion terug. Daarna zat er voor Victor niet meer in dan remise, waarmee Gerben kampioen werd in groep 3. Victor wipte nog wel over Frans heen en werd tweede.

De kampioenen. vlnr: Jack (groep 2), Ramon(clubkampioen), Gerben (groep 3)