Op zondag 12 november werd de tweede ronde van het Kattenburger Open Toernooi gespeeld. Er waren maar weinig byes, zodat de zaal goed gevuld was met enthousiaste schakers. Het was wel wat jammer dat er enkele mensen zonder bericht ontbraken, maar later bleek daar soms een hele goede reden voor te zijn: beterschap Anjo. Er waren ook een paar interessante uitslagen op te tekenen. Zo won het 11-jarige talent Eline Roebers van Ben de Leur en blijft Ton van Rooijen huishouden bij zijn eigen Almeerse clubgenoten: nu was Frans Hazenberg zijn slachtoffer. Maar ook de winst van Peter Kaptein is het vermelden waard. Onze clubgenoot Jop Dekker scoorde een prima remise aan bord 1 tegen Mark Bloem en datzelfde deed Frits van Gelder tegen Jan Rot. En zo is er nu al tekening zichtbaar. Maar dit deelnemersveld garandeert tot het eind toe spanning. De volgende ronde is over vier weken: op zondag 10 december.

Standen en uitslagen