Het was weer een mooie avond, die eerste clubavond in de lente. Maar liefst drie mensen wisten de weg naar de Raadsheer te vinden om eens te komen kijken hoe het ze bevalt bij de Raadsheer. Opvallend is dat ze alle drie buiten Amsterdam wonen. Welkom Piet Hofstee, Peter van Harn en Maurice Buzink. We hopen dat jullie terug komen. Peter en Maurice wonnen in ieder geval al direct. Al met al waren er weer 29 mensen aan het schaken. Leuk, zo'n goed bezochte interne avond.

Eigenlijk zouden de twee halve finales van de Raadsheercup gespeeld worden. Maar Vincent was verhinderd, dus zijn strijd tegen Douwe-Jan volgt later. André was er wel en hij speelde tegen niemand minder dan clubkampioen Ramon. Dit seizoen kan André maar weinig komen, maar hij laat wel van zich horen. De partij eindigde namelijk in remise, maar in het vluggertje dat daarna de beslissing moest brengen gaf Ramon pardoes een stuk weg en André gaat dus naar de finale!

In de interne competitie daarentegen heeft Ramon voorlopig nog weinig te vrezen. Hij blijft ruimschoots op kop staan. De nummers 2 en 3 - Hans R en Gerie - speelden tegen elkaar.  Het was een lange en spannende partij, waarin Gerie verzuimde de winst binnen te halen zodat het toch nog in remise eindigde. Olaf won wel (van Wim) en haalde daardoor Gerie in. Mustapha verloor van Arnold maar blijft toch nog vijfde.

De strijd in groep 2 is heel spannend. Peter V speelde niet. Alexander was er wel en won opnieuw - wraak voor de cuppartij tegen Douwe-Jan. Met 7 uit 7 is hij nu de terechte koploper in groep 2 en algemeen staat hij nu op plaats zes. Nu gaat hij de top-5 tegen het lijf lopen: eens kijken of zijn perfecte score dan stand houdt! Peter staat nu tweede en door zijn mooie wist komt Arnold nu ook weer dicht in de buurt.

Roel J was er niet en hij zakte weer wat. Hierdoor wordt zijn eens zo riante voorsprong nu toch allengs kleiner. Cilia heeft hem inmiddels al in het vizier. Zij won van Hans B, die overigens nog steeds derde staat in deze groep.

Volgende week is de derde en laatste ronde van het rapidkampioenschap. Er wordt dan dus niet intern gespeeld.