30/08/2013

Andreaspenning voor Eric Mol

Wethouder Vliegenthart en Eric Mol

"Op woensdag 27 augustus heeft wethouder Vliegenthart de Andreaspenning uitgereikt aan de heer Eric Mol, vrijwilliger bij Schaakvereniging ‘De Raadsheer’. Dit gebeurde tijdens de Algemene Ledenvergadering van de vereniging."

Zo begint het officiële persbericht dat de wereld in werd gestuurd nadat onze Eric op deze bijzondere manier geëerd werd vanwege alles wat hij voor de club heeft gedaan.

Als dank voor zijn inzet is hij eerder al benoemd tot erelid, en recentelijker ook tot erevoorzitter. Toch heeft het bestuur gemeend dat Eric voor al zijn inspanningen nog een onderscheiding verdient, nl. de onderscheiding van de Gemeente Amsterdam voor 25 jaar vrijwilligerswerk.

Uiteraard werd dit gevierd met champagne!

Eric en zijn vrouw Marcella

Hieronder de volledige tekst van het persbericht.

Andreaspenning voor de heer E. Mol van schaakvereniging ‘De Raadsheer’

De heer Mol is sinds 1959 lid van vereniging en vervulde tussen 1961 en 1987, maar liefst 26 jaar, diverse bestuursfuncties zoals voorzitter, secretaris en wedstrijdleider. Ondanks zijn hoge leeftijd, hij is 88 jaar, zet hij zich nog steed als corrector van het clubblad van de vereniging in en adviseert hij regelmatig het bestuur. In 2012 is de heer Mol door de vereniging benoemd tot erevoorzitter .

De Andreaspenning is voor wie grote prestaties heeft verricht op sportief, wetenschappelijk, journalistiek, kunst, politiek, economisch gebied, media, onderwijs, of museaal gebied voor Amsterdam met een landelijke uitstraling en voor wie zich minimaal tien jaar als vrijwilliger voor een stichting of vereniging met maatschappelijk doel heeft ingezet.

Foto's: Peter van Nijen