10/05/2014

Ook het vierde promoveert!

Door: Hans Bouw

RH4 (Raadsheer 4) eindigt in de SGA-competitie 4e klasse op de 2e plaats en promoveert derhalve naar de 3e klasse, wat het vermelden waard is! Tot afgelopen Woensdagavond bezette Amstel 4 die 2e plek; we stonden gelijk in wedstrijdpunten maar zij hadden een half bordpunt meer. Voor ons dus zaak te winnen van Pegasus 2 en wel met zo groot mogelijk verschil.

Amstel 4 trad aan tegen Amsterdam West 8 en we verwachtten voor hen een gemakkelijke zege. We wonnen met 4½ - 3½ en hadden daarmee alle hoop op promotie laten varen. Ik belde na afloop de speelzaal van Amstel en kreeg te horen dat daar de stand nog gelijk was, met nog een (1) wedstrijd op het bord, een wedstrijd waarin Amstel de beste kansen had op de zege en op behoud van gelijke wedstrijdpunten en dat halve bordpunt voorsprong.

Even voor twaalven belde ik een tweede maal en kreeg te horen dat het duel gelijk was geeindigd zodat wij, RH4, met een wedstrijdpuntverschil recht hadden op die felbegeerde 2e plek. Euforie aan de bar.

Voor het prachtige, niet meer verwachtte resultaat zorgden: Frits, Bert, Henny, Cilia, Simon, Gerben, Marc, Willem, Maarten, Harmen, Frans, Charles en Hein. Cilia was tevens groepscommandante tijdens de eerste 2 wedstrijden.

Foto's: Peter van Nijen