11/05/2013

Hemelvaartsdag 2013

Door: Gerie Opgenhaffen

Op 9 mei, Hemelvaartsdag, konden we weer terecht bij Café-Restaurant La Vallade aan de Ringdijk om daar ons jaarlijkse snelschaaktoernooi te houden. Daarvoor weer hartelijk dank aan dit sympathieke en prima restaurant. Het weer was niet briljant, maar gelukkig net goed genoeg om buiten te zitten. Er waren 19 mensen en dus ook 19 rondes. En voorwaar: we hebben alle rondes kunnen spelen.

De gedoodverfde kampioen was Ramon en die heeft het toernooi dan ook met een imposante score gewonnen. Hij wilde eigenlijk een 100%-score, maar dat is er niet van gekomen omdat hij iets over het hoofd zag in zijn partij tegen Gerie en Ton hield hem op remise. Niettemin is duidelijk dat hij de sterkste aanwezige snelschaker was. Gerie, de organisator van het toernooi, werd verdienstelijk tweede en Hans R werd derde. Peter N, die nog erg bedankt wordt voor het materiaalvervoer, nam de vierde plaats voor zijn rekening gevolgd door Alexander. Hij was de avond van tevoren voor het eerst op de club en overweegt nog om lid te worden. Ik zou het maar doen, Alexander.

En dat is precies één van de leuke aspecten van het Hemelvaartsdag toernooi: er zijn gloednieuwe gezichten bij, maar ook grootheden die veel voor de club gedaan hebben - zoals Jaap en Ben - maar die bij sommige leden die nu actief zijn helaas alleen bekend zijn als namen op de ledenlijst. En die mix ging heel goed!

Eindstand:
1	Ramon van Beemdelust		17,5