02/04/2011

Raadsheer 4 verliest van Isolani

Door: Simon Bouwhuis

In de ranglijst van de viertallen competitie staan wij een plek hoger dan Isolani dus ik had de hoop dat wij een wedstrijd gingen winnen. Helaas verloren we met 3-1! Op het laatste nippertje kreeg ik gelukkig het team nog compleet waaronder ikzelf. Het valt soms helaas niet mee om een viertal bij elkaar te krijgen! Gelukkig konden Maarten en Charles spelen, dus waren wij compleet!

Door de afwezigheid van enkele teamgenoten besloot ik maar om zelf te spelen. Meestal ga ik wel mee om het team te ondersteunen en ook om zodoende een beter verslag te maken. Het was even zoeken naar de locatie in Zuidoost maar we kwamen op tijd aan.

Helaas verloor ik als eerste aan het 2e bord, In een lastige stelling besloot ik om een loper te offeren: ik sloeg met mijn loper een pion voor de koning van mijn tegenstander; met de koning kon hij terug slaan. Ik had er wel 3 pionnen voor terug dus echt een offer was het ook weer niet! Ik loerde op eeuwig schaak dmv mijn Dame en mijn loper maar dat lukte net niet helaas, maar deels door vermoeidheid - ik had er al een lange dag opzitten - verloor ik ook een toren; ik vergat een loperdiagonaal: de hele tijd stond er een loper van mijn tegenstander naar mijn toren te loeren en uiteindelijk was het raak!! Later zag ik nog een goede zet van mijn kant over het hoofd en besloot ik dus maar om op te geven!

Maarten verloor ook zijn partij. Maarten ging het eindspel verliezen, zijn tegenstander had een loper in de meerderheid, hij vocht nog door, maar moest uiteindelijk capituleren! Marc en Charles stonden er goed voor. Helaas maakte Marc een blunder en ging ook zijn toren eraf! Stand 3-0!

Charles Hartman redde de eer voor ons team door zijn partij te winnen. Charles speelde heel solide en bouwde een mooie stelling op. Helaas kon ik niet tot de late uurtjes blijven dus heb ik het einde van deze partij niet kunnen volgen!

Helaas hebben wij dit seizoen nog niet weten te winnen maar er is niet slecht geschaakt. Heel vaak zag het er op alle borden goed uit maar wisten we helaas nooit de overwinning binnen te slepen.

De laatste wedstrijd is tegen Chaturanga. Misschien zijn wij nu de underdog en laten we hopen dat we ze kunnen verassen!