08/04/2011

Raadsheer 3 officieel gedegradeerd

Door: Harmen van der Ploeg

Raadsheer 3 is gisteren na zijn 6e nederlaag (5-3) officieel gedegradeerd. Met nog 1 wedstrijd te spelen is het gat naar de veiligheid opgelopen tot een onoverbrugbare 4 punten. We zullen het volgend jaar dus een klasse lager mogen proberen.

De wedstrijd was er eentje met de nodige problemen. Het eerste probleem was -niet voor het eerst dit seizoen- om voldoende mensen te vinden, wat uiteindelijk niet lukte met een leeg bord tot gevolg. Probleem 2 was de tegenstander. Dat team stond bovenaan en een blik op de ratinglijst leerde al snel waarom.

Toch druppelden de punten binnen, omdat ondanks alle plus-, min- en trippelpionnen Ali, Luc, Peter van de Beek en Ton een halfje wisten te scoren. Tussendoor hadden Anjo en Corneel echter verloren, zodat we niet meer konden winnen.

Peter Voets tenslotte zorgde voor een unicum, niet omdat hij won (want dat doet hij wel vaker), maar omdat hij de laatste was die nog bezig was.