30/03/2011

Raadsheer 2 naar finale dankzij 5,5 - 2,5 zege op Pion-reserves

Door: Olaf Cliteur

De Raadsheer 2 heeft afgelopen woensdagavond 23 maart een belangrijke stap gezet richting de felbegeerde titel in de tweede klasse A. Tegenstander De Pion 2 bood aanvankelijk meer verzet dan verwacht en wist zelfs tot 2-2 te volgen. Remises van invallers Lex en Ali, een nederlaag van Jop en een overwinning van Wim P. brachten deze tussenstand op ons fraaie scorebord.

Het leek allerminst beslist, zeker doordat De Pion de beste kansen leek te hebben op bord 2, het bord van Gerie. Juist Gerie was het die het tij deed keren en zijn stelling met een pion minder en veel minder tijd omtoverde in een fraaie zege.

Kort daarop trok ook eerste bordspeler André de volle winst naar zich toe en liet Harmen met een tactisch remise-aanbod, niet alleen zien goed op de clubkas te passen maar ook op de titelkansen van zijn team. Zijn sympathieke tegenstrever Harrie Boom kon dit aanbod bijna niet weigeren en daarmee werd de overwinning een feit. Eelco, die eigenlijk als één van de eerste gewonnen stond deze avond nam het slotakkoord voor zijn rekening en tekende voor de 5,5-2,5 eindstand.

Hierdoor mogen de pupillen van teamleider Peter Voets op maandag 18 april gaan strijden voor de titel. Dit zal moeten gebeuren in Ouderkerk bij AdA '04, een laaggeklasseerde opponent, dus per definitie gevaarlijk! De Kattenburgbewoners hebben aan de kleinst mogelijke zege genoeg om deze avond de champagnekurken over de Amstel te mogen knallen. Het zou natuurlijk leuk zijn wanneer we dit zouden kunnen doen onder een zo'n groot mogelijke publieke belangstelling.

Raadsheren, houdt hem dus vast vrij die maandag de 18e april!