25/05/2011

Sten Goes wint Derde Kattenburger Open

Door: Gerie Opgenhaffen

Zondag 22 mei was de laatste ronde van het Derde Kattenburger Open. Dit toernooi wordt door de Raadsheer georganiseerd op zeven zondagmiddagen gedurende het seizoen. Dat gebeurt in de Poort, het gebouw van Vereniging Nieuw Kattenburg (VNK), het eigen clublokaal.

Het toernooi werd dit jaar een prooi voor Sten Goes uit Woerden. Hij was op papier ook de sterkste deelnemer, maar dat zegt natuurlijk niet altijd alles. In de laatste ronde speelde hij remise tegen Roel van Duijn, de winnaar van de vorige editie van dit toernooi. Daarmee kwam hij op 6 uit 7 en dat was voldoende om ongedeeld winnaar te worden. Ben de Leur was nog een belager, maar hij verloor in de laatste ronde van Frans Smit - die daarmee een mooi succes voor de Raadsheer binnenhaalde. Ook Simon Groot kwam nog, net als Frans en Roel, op 5,5 door van Steve Michel te winnen. Het prijzengeld werd gedeeld, maar op TPR werd Frans tweede, Roel derde en Simon vierde.

Groep twee, de groep met een rating < 1650, werd met 4 punten gewonnen door Dennis Schuitemaker en Harrie Boom. Dennis, afkomstig uit Amersfoort, heeft geen rating en geen club, maar had wel de hoogste TPR met 1842 - een leuke binnenkomer en goed voor de eerste plaats. Harrie moest genoegen nemen met een iets kleiner bekertje, maar wel evenveel geld. Met 3,5 punt deelden maar liefst vier mensen de derde prijs: Rein Thierry, Bert Bergshoeff, Jos Landsheer en Frits van Gelder (weer een Raadsheer-succes). Rein kon de laatste ronde niet, maar door zijn hoge TPR werd hij formeel derde.