12/08/2009

De Raadsheer grijpt net naast 17e Strandcup

Door: Olaf Cliteur

Zaterdag 8 augustus is het De Raadsheer onder fraaie weersomstandigheden net niet gelukt, na drie jaar de Strandcup weer eens naar Amsterdam te halen.

De 14 Raadsheren verloren de match met de slechts 6 aanwezigen van thuisclub Chess Society met het kleinst mogelijke verschil 41,5 tegen 42,5.

De Raadsheer begon met een voorsprong te nemen van 4 punten doch halverwege de dag had Chess Society dit omgebogen tot een voorsprong van 5 punten in Zandvoorts voordeel. Dit werd echter punt voor punt afgeknabbeld en 2 ronden voor het einde stonden beide teams precies gelijk. Een nederlaag in de voorlaatste ronde met één puntje verschil werd noodlottig daar de spannende slotronde precies in 3-3 eindigde. Chess Society bouwde daarmee de voorsprong uit tot 12-5.

Wel weer een hele geslaagde dag en Ramon met 17,5, Ron met 14 en Olaf en Harmen met 13 (allen uit 19) aan de top van het individuele klassement.

Wordt vervolgd in 2010 !