SGA-cup competitie Seizoen 2008-2009

Halve finale, woensdag 4 maart: Raadsheer - Laurierboom-Gambiet

Laurierboom wint met ½ - 3½ (en wint uiteindelijk ook de SGA-cup)

Kwartfinale, dinsdag 10 februari: Pion - Raadsheer

Het bekerviertal van De Raadsheer heeft dankzij een 1-3 zege op bekerhouder De Pion de laatste vier bereikt. Een overwinning met extra glans daar de tegenstander maar liefst zeven bekerwedstrijden op rij wist te winnen.
In de halve finale zullen onze cupfighters in eigen huis het sterke Laurierboom-Gambiet treffen. (datum nog niet bekend) De Raadsheer wist tot op heden twee maal beslag te leggen op de fel begeerde SGA-cup.

2e Ronde: vrijgeloot

1e Ronde, maandag 20 oktober: VAS - Raadsheer 1-3

Raadsheer naar kwartfinale SGA-cup

Dankzij een 1-3 overwinning op promotieklasser VAS heeft De Raadsheer direct de kwartfinale bereikt van de SGA-cup. De winnaar van het duel VAS - De Raadsheer wist zich vooraf al direct verzekerd van een plaats bij de beste acht dankzij een bye in de tweede ronde. In die achtste finale gaan Pion 1 en Nieuwendam 2 onderling uitmaken wie onze tegenstander wordt.

De wedstrijd tegen VAS, dat overigens niet in zijn allersterkste opstelling verscheen, verliep soepel. Winst was er voor Henk bij de Vaate, Ramon van Beemdelust en Olaf Cliteur. Slechts Frans Smit verloor na een dappere strijd op het eerste bord tegen het teruggekeerde jeugdtalent van enkele jaren geleden Gabriël Molinari.

VAS                 1862 - Raadsheer            2036 1  - 3
   ------------------- -----  -------------------- ---- ------