08/04/2008

Bernard van Sterkenburg overleden

Door: Frans Smit

Zondag 30 maart jl. overleed Bernard van Sterkenburg. Bernard was ruim 20 jaar lid van onze vereniging. In die jaren speelde hij vrijwel ieder seizoen voor Raadsheer 1. Bernard werd drie keer clubkampioen en vier keer snelschaakkampioen. Daarnaast speelde Bernard vaak mee in het Corustoernooi en in het zomerse toernooi in Gent. De laatste keer dat Bernard kon tonen hoe sterk hij was, was tijdens het jubileumtoernooi van De Raadsheer in 2007. Dat toernooi schreef hij op zijn naam.

Bernard was een echte Raadsheer: actief in het clubleven, betrokken bij de leden en een vechter op het schaakbord. In de jaren negentig was Bernard bovendien een aantal jaren clubbladredacteur en bestuurslid.

De afgelopen twee jaar maakte zijn ziekte het hem steeds moeilijker om actief te schaken in clubverband. In 2008 viel het doek voor een aimabel mens. Bernard heeft ons veel te vroeg moeten verlaten. Hij was nog maar 44 jaar oud.

Op de site zijn verder nog onderstaande stukken te vinden n.a.v. het overlijden van Bernard: